Skip to main content

AUTOMOBILES OF THE INTERWAR ROMANIA

1936 Cadillac Series 70 Convertible Coupe in Bucharest

The interwar period for Romania is a special period that included Greater Romanian Kingdom, the development of arts and technologies, and massive industrialization. Only in the interwar period cars became popular in Romania, especially because more and more people could afford such luxury. I decided to talk a little about the situation of drivers at that time, but also to present some vintage pictures (badly) colored by The Bunget.




The statistical data is available only from 1926, but according to the book Automobile in Romania: History and Technique written by Chiriac Vasiliu, between 1922-1926 the import of cars strongly grew with an annual average of over 2000 units, so the number of cars in Romania was 11308 in 1926 (despite those 1,000 units in the pre-war period). In the next five years, the number of cars will almost reach 26,000, the increase being due to higher market involvement of foreign manufacturers such as Ford, Chevrolet, Renault, Fiat or GM. They began to offer installment payments and provide roadside assistance and spare parts - things that until 1926 were a problem because the market could not grow enough.


Most of the cars were imported from the United States of America. Although Germany was second, the difference was very high.

However, despite the fact that in 1938 the number of cars in Romania was almost three times higher than in 1926, however, the situation in Western countries was better.

A 1929 Nash in Alba-Iulia. 1933

An interwar taxi, identifiable by the particle "Tx" before the registration number

Mercedes 540k Special Roadster photographed by Willy Pragher in October 1939 on Brătianu Boulevard, Bucharest
Parked in Bucharest

An exhibition in Marghiloman's House

A Dodge in Marghiloman's House

Parked in Bucharest

A taxi Ford V8 Fordor Sedan in Brașov. 1933

1926 Buick

1940 Cadillac Torpedo









Text by: Cătălin CREȚU

Source: România în negru pe albCălători interbeliciEpoca de Aur din Perioada Interbelică a României

Colorized: The Bunget


© The Bunget 2017



Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita