Skip to main content

CHANGING BERLIN 1937. THE BEAUTY OF A PRE-WAR BERLIN





Berlin always was a beautiful city built by great people, with an incredible architecture sights. The Berlin always was charming... until the World War II. The Second World War destroyed those aesthetics of an old city, with an extremely rich history. Unfortunately, Berlin will never be the same.


I want to present you a great album of the capital city of Germany (then The Third German Empire / Reich) in the 1937. Pictures are made by the National Geographic reporter Douglas Chandler during the National-Socialist regime. I want to present you one of the greatest city on Earth before it was tortured by the war.


Because of her position on the map, military necessity long ago led Germany to build stone-paved roads radiating in various directions from Berlin. 





A movie created by an American company founded by Jews from Germany is presented on the Billboard of the Kulfurstendamm.




The vast dome of Berlin's Protestant Cathedral.




The biggest department store of the city Warenhaus Karstadt, in Hermann-Platz of th South Berlin.





The Perennial street of parades seen from Brandeburger Tor.







Beyond the colors of Japan, the Netherlands, and Canada stands the massive, Doric-columned Brandenburger Tor.




By far the most conspicuous is Germany's swastika-emblazoned flag. The Zeughaus (Armory) at right, begun in 1694, is now a military museum and Hall of Fame. It holds Hindenburg's death mask and busts of famous warriors and statesmen.





Since Hamburg, Berlin, Rhine cities, and others are tied by canal and river traffic, the inland waterway system here much resembles China's in importance to trade. 




Warehouses and factories are clustered along the Spree to take advantage of cheap transportation by water. 





Those who cannot go to the beaches may do their bathing in Berlin.




Potsdam, the „Prussian Versailles”.




A rolling post office.



City crowds and planes at Tempelhof Airport.




A Berlin summer at the city beach.




The artefacts of the previous empire. Built in Strasbourg in 1789 for King Frederick William II, the richly carved, gilded state carriage is preserved now in the Hohenzollern Museum. 





Oberbaum Bridge with its towers.









Text de: Cătălin CREȚU

Source: National Geographic


© The Bunget 2017



Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita