Eu nu susțin cel de-Al Treilea Imperiu German, dar nici nu pot ignora binele pe care l-a făcut acesta. Un element foarte important al acestui Reich nazist a fost marea rețea ale drumurilor lui Hitler. Una e să fii William Kissam Vanderbilt și să faci highway pentru curse și alta e să fii Adolf Hitler și să faci autostrăzi pentru popor.
Reichsautobahn a fost o rețea enormă de autostrăzi construite în Germania nazistă pentru deplasarea rapidă a autoturismelor, camioanelor militare sau de logistică prin țară. Autostrăzile au fost concepute în Republica Weimar și erau făcute după modelul american, însă naziștii au privatizat această idee și s-a făcut o propagandă potrivit căreia autostrăzile ar fi fost ideea personală a lui Adolf Hitler. Important e că anume naziștii au dezvoltat această idee, iar lucrările asupra autostrăzilor a oferit sute de mii de locuri de muncă, beneficii economice mari. Autostrăzile naziste sunt folosite și în prezent.
Autostrăzile au fost folosite pentru propagandă, pentru a materializa progresul Imperiului. După anexarea Austriei, rețeaua de autostrăzi s-a extins și peste Ostmark (denumirea nazistă a Austriei). Proiectele au fost grandioase, unele dintre acestea fiind realizate de cel mai important arhitect nazist Albert Speer.
Adolf Hitler a fost atras de ideile lui Benito Mussolini, care, în anul 1924, a deschis o rută de mare viteză cu lungimea de 130 km. Autostrada dei Laghi lega Milano de lacul Como din nordul Italiei. La prima autostradă deschisă de Hitler și începută pe timpul Republicii de la Weimar, aproximativ 30.000 de muncitori au fost alocați inițial construcției, număr care crescuse în anii ce au urmat. Din cauza navetei permanente, muncitorii au fost cazați în tabere special. Fiecare tabără de muncă avea 12 dormitoare și 216 de ocupanți. Primele tabere au fost construite în anul 1934.
Cel care se ocupa cu proiecția autostrăzilor a fost Fritz Todt, care considera că aceste construcții trebuie să se integreze armonios în peisaj. Datorită acestor proiecte s-au construit sute de poduri.
Cifrele sunt impresionante. În fiecare zi se foloseau 2.250 m3 de ciment. Într-un singur an au fost construite 88 de stații de combustibil și 60.000.000 metri pătrați de drumuri, au fost mutați 280.000.000 m3 de pământ și rocă și evacuați 15.200.000 m3 de sol. Până în anul 1937 s-au folosit 4.000.000 m3 de beton și 180.000 tone de oțel, au fost completate 100 de poduri, s-au folosit 50.000 de utilaje speciale, 3.000 de locomotive, 3.500 km de cale ferată, 300 de buldozere.
În anul 1935, Reichsautobahn se întindea pe o distanță de 108 km, iar în anul 1936 pe 1087 km. Această schimbare radicală se datorează noii economii care era bazată pe economia semiplanificată care lucra în favoarea muncitorilor.
Anul 1935: 108 km
Anul 1936: 1087 km
Anul 1937: 2010 km
Anul 1938: 3046 km
Anul 1939: 3301 km
Anul 1940: 3737 km
Anul 1941: 3827 km
Anul 1942: 3841 km
Anul 1943: 3896 km
Text de: Cătălin CREȚU
Sursă foto: Wikimedia Commons
© BUNGET 2016
Comments
Post a Comment