Skip to main content

PROIECTUL SNOB: DEPENDENȚI ÎN 2015



Redacția Bunget, orientată de conținutul de pe internet și de propria experiență, dar și fără experți, a făcut o mică listă din trei dependențe care au apărut în anul 2015.

Apple Music


Cea mai importantă revoluție în domeniul consumului muzical a făcut-o compania Apple cu a sa aplicație, Music. O aplicație aproape ideală care studiază preferințele utilizatorilor și creează un playlist: cu cât mai mult de folosești de aceasta, cu atât mai bine funcționează și alegerea aplicației e mai exactă. Pasiunea către Apple Music poate fi numită obișnuință. Poți să creezi un radiowave din oricare compoziție aleasă. Pentru un meloman din anii 1970 aceasta ar fi arătat ca o nebunie, pentru de fapt, ascultătorii au devenit obsedați de produsul muzical, nu și de artiști.


Tinder


Online-dating, care e cam bătrân deja, s-a mutat definitiv în smartphone-uri. Acum este mai simplu să decidem dacă ne place de individ sau nu doar cu o simplă mișcare din deget în dreapta sau în stânga. Nu este neapărat să fii singur ca să intri regulat pe Tinder: pentru unii nici măcar mariajul de succes nu e motiv să renunți la onlinde-dating. Oamenii de știință explică dependența de aplicațiile de dating prin faptul că acestea se aseamănă cu jocurile video. Pe lângă asta, oamenilor le place să privească fețe, iar dacă aceste fețe mai și zâmbesc, atunci e mai plăcut să le privești. Unica metodă de a scăpa de această dependență de aplicații de dating e să le ștergi. Atât.


Internet-memes


Când priviți un film încercați fără voință să faceți screenshoturi și prindeți momente din care ați fi putut face coub. Când vedeți vreo miniatură medievală sau o fotografie cu politicieni, primul gând e ”ce oare să scriu pe ea să o descriu?!”. Când discutați cu prietenii folosiți cuvinte precum ”lulz” sau ”butthurt” și citați din clipurile virale. Toate astea sunt valabile când sunteți dependenți de memes. Termenul de valabilitate al meme-urile se scurtează din ce în ce mai des. Dacă nu folosiți rețelele de socializare măcar pentru o lună, pierdeți firul și riscați să fiți niște rebuți sociali.




Text de: Cătălin CREȚU

© BUNGET 2015

Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita