Skip to main content

MUSIKHAUS: CELE MAI IMPORTANTE CLIPURI ALE ANULUI


Clipuri video nemaipomenit de tari sau nemaipomenit de stupide ale anului 2015, care explică muzica pop din acest an mai bine decât cele mai lungi longread-uri.


Rihanna «Bitch Better Have My Money»


Chiar dacă nu am prins lansarea albumului Anti, suntem mulțumiți și cu munca Rihannei la clipurile video de calitate. Aceasta a mai lansat în 2015 și alte două piese, American Oxygen și FourFiveSeconds.

Royal Blood «Out of the Black»


Spectatorii clipului video Out of the Black al duetul garage britanic trebuie să fie frământați de două întrebări: cu ce se va termina și ce consumă ăștia?

Mie-mi plac la nebunie clipurile video cu animație, iar în acest caz îmi place și trupa. Îmi amintesc de Stuck in the Sound. Sună bine.

Skepta «Shutdown»


Veteranul grime-ului Skepta, a dat a doua suflare și se pare că e gata să fie primul care va duce subgenul local britanic pe scena globală. Hitul său cel mai important sună astfel. Vocea de la începutul clipului îi aparține lui Drake, care nu demult a făcut un tatuaj cu denumirea grupării lui Skepta - Boy Better Know. Se pare că au o făcut un connect, care trebuie să aducă o continuare.

Pe lângă astea, o parte din clip este filmată la Barbican Estate din Londra. Un ansamblu de construcții în stil brutalist care-mi place foarte mult. Am mai observat că brutalismul britanic a început să se asocieze cu grime-ul în ultima vreme. Nu știu dacă e de bine sau nu, dar cred că și brutalismul merită o atenție.

Snoop Dogg «So Many Pros»


O colecție de afișe ale filmelor de blaxploitation ce-au înviat, muzica lui Pharrell Williams și recitativul lui Snoop Dogg. Un clip bine realizat. E plăcut să-l privești. Cât despre câine, Snoopy se pare că o dă tot mai tare. 

Stormzy «Know Me From»


Tipul care arată de 40 de ani este de fapt un londonez de 22 de ani pe nume Stormzy. El este cel mai fierbinte new guy din scena de grime, care în anul acesta a luat premiul MOBO la categoria ”Best grime-artist”. Ideea nu e în premii formale, ci în faptul că în 2015 Stormzy a arătat cum să ajungi faimos fără buget, dar cu un fanbase unit pe internet.

Stromae «Quand c'est?»


Stromae nu e acel om de la care aștepți niște clipuri simple și neinteresante, dar chiar și pe fundalul lor, acest balet oncologic te lasă cu gura căscată.

Taylor Swift «Bad Blood»


Video supereroic cu superstaruri, filmat de către Joseph Kahn, care în ultimii 15 ani filmează clipuri pentru artiști de top (pentru Taylor Swift a filmat 3 clipuri în acesta an). 

Dacă sunteți fan Taylor Swift și știți despre viața ei mai multe decât despre Joseph Kahn, mai ales despre relația dintre Taylor și Harry Styles, atunci ar trebui să observați că la minutul 3:07 în spatele fetelor, Londra explodează. Is all about Harry? Dunno.

Todd Terje «Alfonso Muskedunder»


Cel mai vesel producător de disco al planetei cu un clip corespunzător pentru cea mai relaxantă piesă de pe ultimul său album. Fericire senină.


Tyler, The Creator «Fucking Young»


Albumul Cherry Bomb a lăsat o senzație, că Tyler deja se duce de la iarmaroc, iar ceea ce-i mai bun din cariera sa deja s-a întâmplat. Chiar și așa, în clipurile video stilul lui de tip stupid rămâne a fi captivant, iar calitatea imaginii e tot mai bună.

Lana Del Rey «High By The Beach»


O domnișoară stă tristă la un balcon cu vederea spre ocean în timp ce elicopterul cu un fotograf o deranjează într-atâta încât domnișoara este nevoită să folosească un sistem de rachete de apărare aeriană împotriva lui.

Drake «Energy»


Se pare că Drake este unicul rapper popular care nu se teme să pară stupid. E foarte bine. Aceasta merge bine pentru clipurile sale (mai ales Energy, unde el citează o mulțime de momente cunoscute din TV-ul american).

Kendrick Lamar «Alright»


Toate clipurile ale pieselor ultumului album a lui Kendrick, reprezintă o muncă serioasă și sârguincioasă. Sunt niște clipuri pentru care cuvântul „epic” nu este o exagerare. Sunt niște lucrări cu o regie specială, un scenariu captivant, cu o imagine epică. Alright nu este doar cel mai frumos dintre ele, dar e cel care instigă la ceva mai mult. Versul „We gon be alright” a devenit sloganul luptei populației negroide ale Statelor Unite (în timp ce versurile altor rapperi se transformau în internet memes).

Jurjak «Șoapte»


Jurjak este cu siguranță un artist mai deosebit din România care vine cu un sound diferit de ceea ce sună la radiou. Totodată, acesta produce muzică plăcută, poate mainstream în anumite țări, dar plăcută. Nu este un alt cântăreț de cloud rap sau altă porcărie pentru hipsteri, deși auditoriul nu este deloc unul mare.

Frații Grime cu Bean MC «Locomotivă»


Cei de la Frații Grime au fost o apariție superbă pe scena românească. Au dat tonul unui subgen local britanic într-o țară unde manelele sunt în top și o duc bine. Au ascultători. Big Up!

Cred Că Sunt Extraterestru «Start Rec»


AFO a adus ceva mai bun decât hip hopul obișnuit din stradă cu care ne-am deprins. Acest proiect este excepțional și merită să fie dezvoltat. Clipul este foarte bine făcut. Uneori crezi că nici nu-s români ăștia. CCSE este o altă lansare neașteptată pe scena românească, care a reușit să intrige mulți oameni.


DJ Undoo feat Kent Archie «Shining»



Dj Undoo este un veteran al hip-hopului românesc, în timp ce Kent e new guy in town. Dă tare pe beat și s-a văzut asta pe primele piese ale The Bridge Committee. Clipul nu este deosebit, dar este unic pe scena românească. Sunt mulți negri în clip, deci i-ar fi plăcut lui Method Man. Oricum e bizar faptul că nu prea are vizualizări.





Text de: Cătălin CREȚU

© BUNGET 2015


Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita