Skip to main content

CELE MAI BUNE MAȘINI AMERICANE DIN ISTORIE



Chevrolet Corvette


În anul 1953 a avut loc debutul acestuia. Corvette este mai în vârstă decât Porsche 911 cu 10 ani. Este o adevărată legendă printre automobile. Ca și celebrii Rolling Stones, Corvette are o istorie ”pătată”. În trecutul acestuia este, de exemplu, 165-puternicul C3 din mijlocul anilor 1970, copil al epocii disco. Dar în același timp el este absolut fermecător, ca și C2 Sting Ray cu motorul 327. Este posibil ca C2 să fie mai bun sportcar clasic decât Jaguar E-Type.

Iar contemporanul 650-puternicul Corvette Z06 este un sportcar supertehnologic cu niște caracteristici meritate, caracter tradițional al Corvette-ului și cu preț de 2-3 ori mai scăzut decât al concurenților.

Ford Mustang



Ford Mustang nu numai a fondat un nou stil automobilistic - PonyCars - dar și în același timp acesta a fost unul dintre primele automobile create pentru o generație anumită. Când unul dintre principalii ingineri Lee Iacocca a înțeles că a venit timpul pentru un automobil nou, care ar fi fost cerut de noua generație tânără. Iacocca a decis să le propună cumpărătorilor un alt tip de automobil personal. Automobilul care a produs o senzație. Doar în 18 luni s-au vândut mai mult de un milion de Mustanguri! Și totuși adevăratul caracter al Fordului Mustang nu a fost descoperit, până când în anul 1965 nu a apărut Shelby GT350. Acesta a fost anul marcant pentru Mustang, care i-a permis să trăiască până și în zilele noastre, chiar și după mai mult de 50 de ani.

Ford GT



Până la apariția Fordului GT, Henry Ford al II-lea a considerat că a încheiat o înțelegere reușită, cumpărând după 9 luni de întrevederi jumătate din compania Ferrari pentru 10 milioane de dolari. Astfel, Ford a vrut să-și deschidă calea spre autosportul mondial. Deja era planificat un proiect pentru supercar cu motor italienesc cu 12 cilindri și șasiu american. Dar înțelegerea nu a avut loc. În ultimul moment Enzo Ferrari a renunțat să-i vândă americanului o parte din compania sa. Supărat pe italian, Henry a decis să lanseze automobilul, care ar putea învinge Ferrari în cursele de prestigiu. Și a reușit.




Supertehnologicul Ford GT a pus grajdul italienesc la locul său, câștigând cursa deja în anul 1966.

Сhrysler Minivan 




În timp ce alți producători auto se jucau în concepte (excepție fiind VW și Lancia), Lee Iacocca și Hal Sperlich (unii dintre autorii Mustangului) au lucrat asupra unui nou proiet Chrysler. În anul 1983 ei au prezentat publicului un ansamblu ideal al spațiului și confortului în lumea automobilelor de familie. Acesta a fost cel ce a dat naștere la toate automobilele contemporane din clasa minivan. 

Tesla Model S


Cu mult datorită tradițiilor americane bogate ale industriei constructoare de mașini și antreprenoriatului a luat naștere acest automobil minunat. Tesla Model S le-a adus aminte americanilor despre faptul că mai pot încă să creeze lucruri mărețe. Pentru că anume Model S a reușit să întoarcă vectorul dezvoltării construcției de automobile electrice. Anume compania Tesla le-a arătat iubitorilor auto că electromobilele pot fi nu mai puțin carismatice decât automobilele obișnuite. Tesla Model S are totul pentru asta - este rapid, are tupeu și arată minunat. Astăzi este, practic, cel mai rapid sedan fabricat vreodată în Statele Unite. Acesta atinge 60 de mile în timp de 3,2 secunde și este electric!



Text de: Cătălin CREȚU


© BUNGET 2015

Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita