Skip to main content

SCRISOARE CĂTRE ALEXANDRA



"Natura mă scufundă într-o splendoare perversă, creativă și unică. În mine nu mai sunt viu , iar dacă aș fi fost, ar fi mai morbidă atmosfera care deja s-a lungit prea mult. Am enșpe mii de motive să stau aici, la fel cum am enșpe mii de motive să-ți spun că te iubesc. Te voi auzi vreodată cântând la violă? De ce mă faci să sufăr atât de penibil? Probabil că unele întrebări, cum sunt astea, ar trebui să rămână a fi retorice, pentru că la un răspuns, mai ales unul sincer, nu am cum să mai sper. Pe partea mea de umbră voi sta până voi simți legarea de Xibalba. M-ai luat de prost când ți-am spus ce simt, dar minciuna ta e mai dură decât credeam. M-am purtat prea blând cu tine, când tu aveai nevoie de cineva căruia să te supui. Nu o să mai lupt, căci n-am timp de pierdut, iar acele lucruri promise de tine ce mă inspirau să fiu ceea ce am devenit, au dus la mizerabila situație de astăzi. Am fost dublu fraier atunci când te-am crezut. Te știu puțin. Te știu foarte puțin, dar aș vrea să aflu mai mult. Cel puțin am vrut. Vrei să trăiești mișto, să fii sexy cool, dar aceste aspecte vor provoca niște parveniți și sunt sigur că nu vei fi niciodată apreciată dacă vei continua să o arzi în felul ăsta. Dacă aș avea șansa să te revăd, nu voi evita în niciun caz șansa să te savurez, însă, după ce mi-ai făcut, mă cam îndoiesc... Toată chestia asta va ajunge până la un moment în care, eu, voi sta culcat la podea și-mi vor sângera ochii, în loc să lăcrimeze, și voi fi conștient de tot ce voi face, ba chiar mai conștient decât atunci când m-am deschis pentru tine. Voi conștientiza faptul că ești o târfă ordinară, care mi-a rămas și datoare cu niște cărți. Voi conștientiza că totul a fost un joc și el va continua cu alți jucători și se va încheia cu un alt scor. Voi conștientiza că sunt un dobitoc și prin venele mele curge nu un sânge de dac, ci de porc. Aș fi fost mai bun, dar nimic nu mă inspiră. Sunt gata să schimb creionul cu o armă în mână, dar voi conștientiza că anume acel creion este adevărata armă a mea. Sună penibil, dar nici măcar nu pot să-mi imaginez cum te-am tolerat atâta. De fapt nu a fost chiar atât de mult timp, dar am impresia că te știu de-o viață. Voi mai conștientiza că nu ne schimbă anii. Acum scriu această scrisoare și zâmbesc diabolic, dar al tău zâmbet este adevăratul zâmbet de drac. Un artist are nevoie de o altă personalitate neobișnuită. Tu ești neobișnuită, dar, probabil, nu sunt eu artistul tău. Nu mai pot schimba acum condiția. Acum încă mai sunt inconștient."



Autor: Cătălin Crețu
Selectat din:  "Schițele domnului Kansztántineszku" de Cătălin Crețu
Artă: Phan Thu Trang

(c) RBT 2014

 

Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita