Skip to main content

DE PE DEALUL MACILOR



De pe dealul macilor / Kokuriko-zaka kara (2011) de Goro Miyazaki


Scenariu: Hayao Miyazaki
Desenatorul personajelor: Kondo Katsuya
Muzică: Takebe Satoshi
Producție de: Studio Ghibli


Anul 1963 în regiunea portului Yokohama. Eleva din clasa a 10-a Umi Matsuzaki în fiecare arborează în curte stegulețele semnalizatoare în memoria tatălui său, marinarul militar care a dispărut fără știre în războiul coreean. Împreună cu alți adolescenți, Umi încearcă să salveze de la demolare o vilă a clubului școlar, numită Cartierul Latin. Astfel, tânăra se îndrăgostește de colegul său, redactorul-șef al ziarului școlar, membru al cercului de arheologie, Shun Kazama.


Anime nostalgic, cu personaje intersante, despre anii '60 din Japonia. O istorie despre utilitatea activismului civic, atunci când țevile marilor uzine se considerau drept simbol al progresului. În acest anime se transmit momentele vremii, cum ar fi familiile care au rămas fără bărbații ce și-au apărat patria. Un alt element este inculcarea progresului prin încercarea de a ne asigura că toate lucrurile vechi trebuiesc modernizate. Anume încăpățânarea unor elevi, oameni tineri care trebuiau să făurească viitorul, este arătată ca o chestiune dezirabilă. Lupta pentru valorile tradiționale, istorie și artă, este, negreșit, cel mai important element al scenariului acestui film animat de lungmetraj. 



















Text de: Cătălin CREȚU

Sursă foto: Kokuriko-zaka kara


© BUNGET 2016


Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritat...

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita...

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii ...