Firma franțuzească Sté L. Créanche din Courbevoie, Seine, a construit prima mașină în anul 1899. De Dion cu patru cai putere și cu un singur cilindru a fost montat pe un subcadru și a condus roțile din spate printr-o curea de transmisie cu trei vitezi și cu un lanț dublu. Până în 1904, Céanche a oferit automobile cu motoare de la 8 până la 30 de cai putere. Unele erau și cu cardan. Cu toate acestea, producția a încetat în 1906.
Acest Créanche Voiturette remarcabil este considerat ca fiind unul dintre cei doi supraviețuitori ai mărcii, cel de-al doilea fiind un cvadriciclu în Anglia. Corpul acestuia a fost reconstruit în anul 1972 de atelierul Langenthal din Berna, Elveția. Fondat de Fritz Grogg în anul 1888 ca fiind constructor de transport cu tracțiune animală, Langenthal a progresat și s-a transformat în producător de caroserii de automobile.
Créanche-ul este datat ca fiind din 1900 de Veteran Car Club al Marii Britanii în anul 1973, certificat cu numărul 1324 și este eligibil pentru anualul London-to-Brighton Run și alte activități ale mașinilor veterane.
Am întâlnit acest exemplar la licitația RM Auctions din Paris (03/02/2016) unde niște oameni bogați au încercat să-și vândă mașinele scumpe altor oameni bogați. Créanche-ul dintr-o colecție privată elvețiană s-a vândut cu 50.400 de euro.
Text de: Cătălin CREȚU
Sursă: Cars of Paris, Redacția Bunget
© BUNGET 2016
Comments
Post a Comment