Skip to main content

UPPVAKNINGUR



Nu mai avem nevoie de libertate
luaţi tot ce avem
că-i mai mult decât suficient
noi suntem prea ocupaţi 
să ne gândim la viitor
să dobândim dreptate
să luptăm cu arma şi credinţa-n utopie
împotriva voastră
a celor care
cu câte-un pic de ironie
ne fură munca
iar Basarabia nefastă
rămâne chinuită
violată
de impostori 
de oameni fără pic de demnitate
de corupţie
de lipsă de unitate
de pistolul ce-n tâmplă stă să spună
că suntem slabi
şi cu toate astea
este clar
că suntem sclavi
moroni care cred în promisiuni amare
şi gândesc prosteşte
că de câţiva ani încoace
zombaţi fiind de cel pe care-l îndrăgim acum
vorbim moldoveneşte
şi tot moroni rămânem
care nu ştiu nimic să făurească
o şansă să fim liberi am scăpat-o
să fim mai buni
într-o viaţă românească.

Acum
să ne trezim încet ca bulbaşii
şi să răsturnăm mafioţii ca hoholii
ca să fim şi noi liberi
în dreptatea noastră
nu în cea muscălească
nu în cea a sistemului terorii
unde sclavi am fost
şi sclavi vom fi
şi niciodată
fără identitate 
mai bine nu va deveni
căcă libertatea trebuie să fie dobândită
prin luptă
şi nu neapărat prin vărsare de sânge
e doar destul să fie definită
prin devastarea minţii raşiste care
se dă drept o pită
însă
îi otrăvită.

Trăim în captivitate
trăim în urmărire
în fantoma de azi
pentru fantoma de mâine
trăim în bistro în cafenele în baruri
trăim într-o rutină letală
în decadenţă raţională
şi străini devenim printre ai noştri
pentru că suntem creduli
ca proştii.



Text de: Cătălin Creţu
Text în imagine: ("Ucide")
RBT 2015 (c)

Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita