Skip to main content

"LIEDUL ORASULUI BALTI"


Pe strazile jegoase
Ale orasului gretos
Stau pustani drogati sub soare.
Si copii semnaland: S.O.S.

Se construiesc doar blocuri
Ca sa ascunda saracia.
Bine camuflata dupa betoane
Sta hidoasa prostia.

Asfaltul este ca o
Suprafata a lunii
Pe care trec
Vlahii ca hunii.

Troleibuzele jegoase
Se retrag in parti.
Ce dracu este asta?
Astai orasul Balti!

Constructii comuniste
Urate ca dracul.
Oameni amarati
Isi vand pentru hrana fracul.

Infricata este lumea
Cand vede atata oroare,
Dar mai bine mori
Decat calcat de altii in picioare.

In jur sunt numai baruri,
Magazine si banci
Construite pentru oameni
Tristi si cu ochii reci.

Tot ce'a fost pitoresc
Nu mai e.
Daca nu'ti place aspectul,
Asta e.

Se vad copii cersind,
Oameni saraci furand,
Oameni uitati murind,
Oameni disperati omorand.

Totul in oras
Functioneaza ca pe android.
Bine ati veni in Balti,
In micul Detroit.

Oras urat,
Asemanator unui sat.
Timp de juma' de secol
De inculti prelucrat.

Oameni lipsiti de
Speranta oarecare,
Isi castiga banul
Furand becuri de la felinare.

O asezare pentru neandertali moderni
De'a dreptul morbida,
De degradarea evolutiei
De'a binelea ametita.



Autor:Klaudiu Kretzulescu
BOLI IREFUTABILE


RBT-2013

Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita