Skip to main content

"LIED PENTRU REGIM"


Sunt sincer atunci
Când mă prefac normal,
Când mă relaxez indiferent
În ultimul hal.
Nimic nu-i complicat
Totul e simplu
Dacă vrei să supravieţuieşti
Vânează-ţi singur zimbrul.
Încearcă să trăieşti
Condus de mediocraţie
Atunci când greaţa-i
Provocată de democraţie,
Apoi salveaza-ţi mintea
Când aştepţi viitorul
Şi-ţi pierzi încet cu încetul
Speranţa şi umorul.
Hoţii la cravată
Nu merg pe jos
Merg în maşini de lux
Când ţara e pe dos.
Mintea te cheamă
Pipota se sparge,
Regimul şi flama
Te pun la 4 ace.
Arta plictisitoare
De a sta singur
Este ameninţată
De 101 de pitbuli.
Mori în morţii tăi
Domnule preşedinte
Dă-ţi demisia
Şi ia aminte.
Te susţin în următoarea
Campania electorală.
Vă omor pe toţi cu mitraliera
Împuşcând elegant cu sfoară.
"Cum vedeţi relaţia
dintre cetăţean şi stat?"
Ca interferenţa dintre
Miros şi căcat.
Întrebări stupide pui
Domnule preşedinte,
Presa ta scrie minciuni
Silabisite-n cuvinte.
Cenzura-i prezentă
În orice instituţie
Chiar dacă suntem
Apăraţi de Constituţie,
Iar atunci va vine
Primăvara în cap
Presa nu mai scrie,
Iar jurnaliştii tac.
Aici la Bălţi
Nu vedeţi realitatea,
Iar la bunul Chişinău
Nici pe departe.
Oraşele noastre-s sate
Unde trebuie să taci,
Iar satele din ţară
Aşezări pentru săraci.
Pupaţi în cur americanii
Să vă aducă banii
Strânşi prin impozite
Fară pic de motive.
Ăsta-i un lied pentru regim
Încă necenzurat
Iar dacă tac
Sunt un cetăţean de căcat.



Autor: Klaudiu Kretzulescu
"LIED PENTRU REGIM"

RBT-2013



Comments

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita