Skip to main content

MICRONAŢIUNI

Sânt foarte multe pământuri mici cu statut de stat sau principat. Am văzut pe internet câteva din ele, e ceva deosebit. Acestea se numesc micronaţiuni. Micronaţiunile sânt entităţi care pretind că sânt naţiuni independente, dar care nu sânt recunoscute de guvernele lumii sau organizaţiile majore internaţionale. Transnistria nu este o micronaţiune, e o regiune separatistă anti-statală.

Pot să dau şi unele exemple:
Principatul Sealand este populat de 27 de oameni, este doar o platformă pe apă, nu e nici măcar insulă, are monedă proprie, drapel, stemă, imn şi cu sistemul politic de monarhie constituţională, oligarhie.




Un alt exemplu este Principatul Seborg din Italia. Este un oraş din regiunea Liguria cu o populaţie care vorbeşte limba ligură şi este la fel o micronaţiune. E o provincie frumoasă, îmi plac unele construcţii care au un caracter medieval.

Palatul Principatului Seborga:
Drapelul Principatului Seborga:

Şi alte locuri de acolo:









Am mai văzut una bună, se numeşte Nova Roma. Este o organizaţie religioasă din Italia, Roma care se ţine de tradiţiile Imperiului Roman şi care vrea reînvierea culturii de atunci. ''Daciae'' se numeşte filiala din România.

Drapelul Daciei:

Drapelul Nova Romei:

Ceremonia religioasă romană la Budapest, 2008:

Această republică are limba ofiacială limba latină, se conduce după calendarul roman şi este autoproclamată Cel De-al Patrulea Stat Roman.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

PROIECTUL SNOB: O LECȚIE DE LIMBĂ ȚIGĂNEASCĂ

Țigani căldărari lângă șatră. — Să trăiți! — Să trăiți! — Te aves bahtalo! (unui bărbat) / Te aves bahtali (unei femei) / Te aves bahtale! (mai multor indivizi) - („Să fii fericit, norocos!”) — Te aves i tu! („Să fii și tu!”) — Noapte bună! — Noapte bună!  — Mai lași ă riat! — Pe sastimaste! („Să fii sănătos!”) — Mulțumesc! — Să fii sănătos! — Nais tucă! (unui om) /  Nais tumengă! (mai multor oameni) — Pe sastimaste! — Cu te cheamă? — Mă cheamă Murșa / Patrina. — Sar bușios? — Me bușuiuvav Murșa / bușiov Patrina. — De unde ești? — Sunt din Chișinău. — Katar san? — Andai Kișinev sîm. — De-al cui? — Eu sunt fiul lui Iono / fiica lui Iono. — Kasko/kaski san? — Me sîm le Ionosko șeav / Ionoski șei. — Din ce neam eși tu? — Din neamul dukoni. — Anda ce vița san? — Andal dukoni. — Câți ani ai? — Douăzeci. — Sodengo san? (unui bărbat) / Sodenghi san? (unei femei) — Bișăngo. (bărbatul) / Bișănghi. (femeia) — Ești însurat / măritată? — Nu,

ARHITECTURA STALINISTĂ

Muzeul literaturii din Baku, Azerbaidjan. 1939 Arhitectura stalinistă a fost un curent apărut în URSS la mijlocul anilor 1930 și care a apus la mijlocul anilor 1950, fiind specific ambițiilor totalitare ale lui Iosif Stalin. Această arhitectură a îmbinat câteva stiluri, unite prin caractere comune, care deosebeau arhitectura stalinistă de celelalte curente arhitecturale din URSS (constructivismul, raționalismul) și din afară (preponderent modernismul). Rolul acesteia era monumentalismul clasic, care îmbina elemente din empire, eclicticism și art déco. După cel de-Al Doilea Război Mondial arhitectura stalinistă s-a extins, astfel, pătrunzând și în țările comuniste europene, Republica Populară Chineză și Republica Populară Democrată Coreeană. Exemplare minunate ale acestui stil în Europa putem găsi în republicile ex-sovietice, Polonia și România. Această arhitectură este prețuită de mulți iubitori de artă, slăvită de neo-naziștii și comuniștii ruși, dar și urâtă de susținătorii

ARHITECTURA FASCISTĂ ROMÂNĂ

Hala Națiunilor, București. 1938 Arhitectura fascistă în România a fost o arhitectură asemănătoare cu cea italiană, care făcea propagandă regalistă și care reprezenta progresul țării prin formele sale ultra-moderne și străine pentru România de atunci. Arhitectura fascistă a apărut în România în planul de sistematizare a capitalei din 1935. Construcțiile trebuiau să fie impunătoare, iar regalitatea să aibă o însemnătate mai mare în acest domeniu. Eu am găsit câteva clădiri care sunt niște exemple de arhitectură fascistă inspirată de la italieni sau germani. 1936 Gara se compune dintr-un pavilion principal, care constituie staţia de călători propriu-zisă, o cabină centrală de mişcare, un corp de gardă, precum şi un peron larg, în parte acoperit, de 70 m lungime, destinat pentru protejare împotriva intemperiilor. Primul exemplar este Gara Regală București-Băneasa. În anul 1935 Direcția Generală C.F.R. a hotărât să construiască două gări speciale, una situată în capita